رشته ها و گرایش های گروه مدیریت
۱- تعریف و هدف
مدیریت بازرگانی از مهمترین بخشهای مدیریت شرکتهای تجاری است زمانی یک شرکت میتواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده میگیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش میکند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد.
هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمعآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راهحلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیمگیری و اجرای تصممیمات متخذه میباشد.
فارغالتحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیمگیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا میکنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا میشوند. فارغالتحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمتهای اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، اداره امور کارگزینی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.
۲- طول دوره تحصیل
طول دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی ۴ سال و تمامی درسهای آن در مدت ۸ نیمسال ارائه و برگزار میشود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته میباشد.
۳- تعداد واحدها
تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی پیوسته مدیریت بازرگانی ۱۴۲ واحد به شرح زیر میباشد:
- دروس عمومی ۲۶ واحد
- دروس پایه ۳۸ واحد
- دروس اصلی ۳۷ واحد
- دروس تخصصی ۳۶ واحد
- دروس اختیاری ۵ واحد
۱- تعریف و هدف
دوره مدیریت بازرگانی یکی از دورههای تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره پرورش افرادی متخصص موردنیاز سازمانها، ادارات، موسسهها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی میباشد.
فارغالتحصیلان مدیریت بازرگانی میتوانند در قسمتهای اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.
۲- طول دوره تحصیل
طول دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی ۲ سال و تمامی درسهای آن در مدت ۴ نیمسال ارائه و برگزار میشود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته میباشد.
۳- تعداد واحدها
تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی ۶۹ واحد به شرح زیر می باشد:
- دروس عمومی ۱۱ واحد
- دروس پایه ۲۰ واحد
- دروس اصلی ۹ واحد
- دروس تخصصی ۲۲ واحد
- دروس اختیاری ۷ واحد