رشته ها و گرایش های گروه مدیریت

کارشناسی پیوسته مدیریت بازرگانی

۱- تعریف و هدف

مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش‌های مدیریت شرکت‌های تجاری است زمانی یک شرکت می‌تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می‌گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می‌کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکت‌ها دارد.

هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم‌گیری و اجرای تصممیمات متخذه می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوری‌های مدیریت و سازماندهی و تکنیک‌های مختلف تصمیم‌گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می‌کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می‌شوند. فارغ‌التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در قسمت‌های اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، اداره امور کارگزینی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.

۲- طول دوره تحصیل

طول دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی ۴ سال و تمامی درس‌های آن در مدت ۸ نیمسال ارائه و برگزار می‌شود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته می‌باشد.

۳- تعداد واحدها

تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی پیوسته مدیریت بازرگانی ۱۴۲ واحد به شرح زیر می‌باشد:

  • دروس عمومی ۲۶ واحد
  • دروس پایه ۳۸ واحد
  • دروس اصلی ۳۷ واحد
  • دروس تخصصی ۳۶ واحد
  • دروس اختیاری ۵ واحد
کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی

۱- تعریف و هدف

دوره مدیریت بازرگانی یکی از دوره‌های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره پرورش افرادی متخصص موردنیاز سازمان‌ها، ادارات، موسسه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدف‌های گوناگون در سطوح کارشناسی می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان مدیریت بازرگانی می‌توانند در قسمت‌های اداره امور تدارکات، اداره امور مالی، قسمت بازاریابی و نظایر آن به کار اشتغال پیدا کنند.

۲- طول دوره تحصیل

طول دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی ۲ سال و تمامی درس‌های آن در مدت ۴ نیمسال ارائه و برگزار می‌شود. طول هر نیمسال تحصیلی ۱۶ هفته می‌باشد.

۳- تعداد واحدها

تعداد کل واحدهای درسی در دوره کارشناسی ناپیوسته مدیریت بازرگانی ۶۹ واحد به شرح زیر می باشد:

  • دروس عمومی ۱۱ واحد
  • دروس پایه ۲۰ واحد
  • دروس اصلی ۹ واحد
  • دروس تخصصی ۲۲ واحد
  • دروس اختیاری ۷ واحد