گروه طراحی لباس

یکی از دیداری­ ترین و در عین حال زنده­ ترین نمونه‌های حیات فرهنگی یک جامعه پوشاک و نوع لباس مردم آن جامعه است.

تاریخ پوشاک ایران به دلیل گستردگی در طرح و نوع رنگ بسیار زیبا بوده و گویای هنر ایرانیان است. با توجه به لزوم ارتقای سطح کیفی و کمی طراحی و تولید لباس در کشور تربیت نیروی انسانی کارشناس و کارآمد مورد نیاز کارخانجات و واحدهای تولیدی پوشاک امری بسیار ضروری است. رشته طراحی لباس یکی از رشته‌های کاربردی است و هدف آن تربیت افرادی است که با در نظر گرفتن نیازهای طراحی و بهره ­گیری از ماشین آلات موجود بتوانند نیازهای طراحی لباس، طراحی الگو، برش و دوخت را در تولید برطرف سازند.

این رشته دارای ۲  شاخه اصلی تک دوزی (مزون) و صنعت است. که شاخه تک دوزی به طراحی و دوخت لباس برای افراد مختلف می­‌پردازد و شاخه صنعتی که کاربردی‌تر است به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از آن جمله می‌توان به بخش­‌های پارچه جین، پیراهن بچه، پیراهن زنانه و لباس مردانه و … اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، در قسمت سرفصل دروس ارائه شده است.

گروه طراحی لباس  موسسه فیض السلام بعنوان یک گروه مستقل  در سال ۱۳۹۴در مقطع کارشناسی دایر گردید و دارای کارگاه دوخت مجزا، کارگاه چاپ و طراحی است. گروه درحال حاضر دارای گرایش طراحی لباس می‌باشد که از طریق کنکور سراسری و بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. همچنین دارای یک عضو هیات علمی و۱۰ استاد مدعو می‌باشد.