گروه زبان انگلیسی

گروه زبان انگلیسی  بعنوان یک گروه مستقل  در سال ۱۳۸۵ و مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۳۹۴ دایر گردیده است. این گروه درحال حاضر دارای گرایش مترجمی زبان انگلیسی در مقاطع کارشناسی، و گرایش آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و همچنین دارای یک عضو هیات علمی و ۱۲ استاد مدعو می‌باشد.

گروه زبان انگلیسی یکی از با سابقه ترین گروه‌ها در موسسه می‌باشد.

هدف ما در گروه زبان انگلیسی پرورش خلاقیت و افزایش قدرت زبانی دانشجویان و توانایی آنها در استفاده بهینه از زبان انگلیسی است، این گروه، همواره بر ارزش و اهمیت اندیشیدن دربارۀ ماهیت زبان تأکید داشته و سعی در تبیین خط‌مشی تعلیم و تربیت متعالی در این زمینه نموده است.

هدف از آموزش زبان انگلیسی در این گروه ایجاد تحول در نگرش نسبت به پدیدۀ زبان به عنوان «بیان زندگی»، مطالعۀ الگوهای آموزش زبان انگلیسی در کشورهای جهان ، بررسی و درک ابعاد سیاسی، اجتماعی، و فرهنگی زبان و زبان‌آموزی و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌های روز‌آمد موجود برای تسهیل فرایند آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف است. با درنظر گرفتن اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و سیاست‌های فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت نیل به خود کفایی در زمینه تربیت افراد متعهد و متخصص و نیاز روز افزون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به زبان انگلیسی،گروه درصدد است الگوی کامل و مناسبی برای آموزش زبان انگلیسی در محیط‌های مختلف تحصیلی اعم از مدرسه، دانشگاه و مؤسسات آموزشی ارائه دهد و نیز با همت گماشتن به تهیه و تدوین مطالب درسی بر خاسته از زندگی و ابتکار به یاری خداوند متعال گامی هرچند کوچک به سوی کسب علم نافع و واسع بردارد.