گروه تصویر سازی

هنر تصویر سازی از شاخه هنرهای کاربردی می باشد که تصویرگر برای بیان ایده ها و ادراک خود از عناصر تجسمی به بهترین نحو سود می جوید. تصویرسازی هنری است که تصویرگر در آن اقدام به روایت متن می نماید. تصویرساز باید فرا گیرد که ضمن ایجاد تصویر و رعایت اصول آن سلایق مختلف سفارش دهندگان و اذهان عمومی را زیر نظر داشته باشد. تصویرگر باید سعی کند پیام هایی را که در صدد انتقال آن می باشد از نظر موضوع و محتوای فکری و شکل و قالب افکارش را بسیار غنی وباارزش وبارعایت همه جانبه ی اصول زیبا شناسی ارائه نماید. موضوع کارتصویرگر می تواند یکی از داستان های مذهبی، ادبی، تاریخی ، علمی و … می باشد. تصویر سازی صورت های مختلفی دارد که برخی از هنرمندان به تصویرسازی کتب با موضوعات مختلف مشغول می باشند. این موضوعات می توانند شامل متون داستانی، تصویرسازی خبری مطبوعاتی، تصویر سازی فرهنگ عامیانه (فولکلوریک) ، تصویرسازی آموزشی، تصویرسازی تبلیغاتی و تصویرسازی کاربردی که بیشتر با محیط جوامع انسانی سرو کار دارند و … شوند. در یک تعریف کلی می توان گفت کار تصویرگر تجسم تصویری یک موضوع برای نمایش بهتر فضای مطلب و در نهایت درک بهتر آن می باشد که عناصر بصری را در قالبی زیبا ترکیب نموده و عرضه نماید. رشته تصویرسازی رشته ای است که در سراسر دنیا بسیار شناخته شده است. برای فهم بیشتر مخاطب از متن و دریافت پیام از متن تصویرگر نقش والایی ایفا می کند.

 

طبقه بندی انواع تصویرسازی

  • تصویرسازی نشریات : (که در روزنامه ها و مجلات غالبا به عنوان کاریکاتوریست های اجتماعی سیاسی یا تصویرسازان خبری فعالیت دارند).
  • تصویرسازی کتاب: (کتاب های کودک و نوجوان و کتاب های دیگر را بر اساس گروه سنی و نیاز ناشر تصویرسازی می کنند) .
  • تصویرسازی تبلیغاتی : (تصویرسازی پوسترهای تبلیغاتی، آگهی های تجاری و تصویرسازی مربوط به بسته بندی کالاهای مصرفی نظیرمواد غذایی و دارویی و بهداشتی)